استرس‌تان را با یک هدبند کنترل کنید
نوشته شده توسط : ali
محققان امریکایی از تولید و عرضه گجت متفاوتی خبر داده اند که می تواند در مدیریت و کنترل استرس به کاربرانش کمک کند.

 استرس تبدیل به یکی از یاران همیشگی انسان های عصر امروزی شده تا جایی که برخی برای غلبه بر این حس به مصرف داروهای آرامش بخش روی می آورند. این موضوع در حالی است که فناوری در سال های اخیر به کمک انسان ها شتافته تا زندگی بهتری را برای آنها رقم بزند.

گجت های بسیاری برای کنترل و مدیریت استرس تولید و روانه بازار فناوری شده اند که از میان آنها می توان به ساعت، دستبند و همینطور هدفون های هوشمندی را نام برد که این امکان را در اختیار کاربرانشان قرار می دهند. اکنون گجت جدید و متفاوتی با همین قابلیت تولید و عرضه شده که می تواند سودمند و مفید باشد.

محققان امریکایی موفق به ساخت هدبند متفاوتی شده اند که به کنترل امواج مغزی کاربر پرداخته و واکنش های متفاوتی را در برابر استرس وارد شده به شخص بروز می دهد. این هدبند می تواند نقش متفاوتی در مدیریت و همینطور کنترل استرس ایفا کند. گجت جدید با نام Muse و به معنای «تفکر» است.

از قابلیت های این هدبند می توان به مجهز بودن به هفت حسگر EEG را نام برد که هر گونه فعالیت الکتریکی نامرتب در مغز را شناسایی و اطلاعات را به نرم افزاری که روی اسمارت فون ها نصب می شود، ارسال می کند.

این گجت با نرم افزاری که Calm نامیده می شود و باید روی اسمارت فون یا تبلت ها نصب شود، ارتباط برقرار می کند و به کاربرانش اجازه می دهد تا از وضعیت خود اطلاع پیدا کنند. این نرم افزار از قابلیت نصب بر پلتفورم های اندروید و iOS را برخوردار است.

مخترعان این گجت معتقدند استفاده طولانی مدت از این گجت می تواند در آرامش و همینطور تمرکز بیشتر کاربران نقش به سزایی را ایفا کند.
 
مطالب مرتبط




:: بازدید از این مطلب : 305
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 اسفند 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: